sobota, 13 czerwca 2009

Anioły


ANIOŁKI-MALUSZKI

Gdy dziecko usypia,
na brzegu poduszki
siadają srebrzyste
Aniołki - Maluszki.
Siadają cichutko
wśród sennych falbanek,
wyciągają ręce
pełne kołysanek.
I sny rozwijają
z kłębuszków świetlistych.
Patrzcie! Już się kładą
na brzegu kołyski!
A potem śpią sobie
na białych falbankach
w błyszczących koszulkach,
w błyszczących piżamkach.

Dorota Gellner
                                         


KOLOROWE ANIOŁY     

Są na świecie Anioły zielone;
       One patrzą na mnie ciekawie
       i w pośpiechu płoszą motyle,
         kiedy biegam boso po trawie.

       Gdy za oknem wciąż pada i pada,
      krople deszczu kapią jak łezki,
   wtedy leci do mnie z pomocą
   prosto z nieba - Anioł niebieski.

A gdy zasnę, Anioły
tańczą taniec wesoły
i na fletach grają do rana;
Moje prośby i smutki,
nawet pacierz za krótki
zostawiają przed tronem Pana.

Gdy na sercu mi ciężko i płaczę,
biały Anioł smutki rozumie
i otula swymi skrzydłami
i pociesza mnie tak, jak umie.

A wesołe Anioły różowe
kiedy piję sok malinowy,
wysyłają do mnie całuski,
sto pomysłów sypią do głowy.

Kiedy dziecko jest grzeczne od rana,
złoty Anioł - czy uwierzycie? -
złotym piórem dobre uczynki
zapisuje w białym zeszycie!

Kolorowe Anioły skrzydlate
prosto z nieba niosą nam dary,
bezszelestne i niewidzialne -
ale bez nich świat byłby szary... 

 Beata Kołodziej


                                           Ciągle jeszcze istnieją wśród nas Anioły
                                           Nie mają wprawdzie żadnych skrzydeł,
                                           lecz ich serce jest bezpiecznym portem
                                          dla wszystkich, którzy są w potrzebie.

                                                             P. Bosmans


                                                                       

3 komentarze:

  1. Dobry Wieczor Promyczku! masz przecudowny
    blog jestem zachwycona pozwolilam sobie korzystac z niego.Cieplutko Cie pozdrawiam
    i zycze milusiej nocy!:):)DOBRANOC -kiziulka

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Promyczku...fajnie ,że Jestes!Dziekuję!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zakochałem się w Aniołach,dzięki Tobie Promyczku.Dla jednego mam imię:Amelia.Pozdrawiam Agnieszkę.

    OdpowiedzUsuń